
Reklamný smog sa týka každého z nás. Denno-denne sme vystavení enormným návalom informácii, reklám, atraktívnych headlinov, či jedinečných a
Čo to znamená?
Reklamný smog sa týka každého z nás. Denno-denne sme vystavení enormným návalom informácii, reklám, atraktívnych headlinov, či jedinečných akcii. Stretávame sa s nimi všade – v digitálnom priestore (sociálne siete, online denníky,…), televízii, rádiu, v printových médiach. Či dokonca aj na prechádzke po ulici. Avšak buďme úprimní. Bez reklamy a kvalitného marketingu je veľmi náročné dosiahnuť zdravo fungujúcu firmu. A táto doba tomu nahráva – v dnešnom svete si dovoliť reklamu môže naozaj každý. „Výborné!“ , poviete si. Avšak má to aj riziká. Nadmerné a neuvážené produkovanie reklám spôsobuje reklamný smog.
Reklamný smog vytvára „reklamným konzumentom“ tzv. informačnú preťaženosť. Keďže sme neustále vystavení obrovskému množstvu reklám zo všetkých médii, je pre nás ťažké sa v tej záplave informácii zorientovať. Vo väčšne prípadov to vedie k tomu, že začíname reklamy filtrovať až úplne ignorovať. To nepoteší, žiadnu firmu, ktorá investuje svoje peniaze do reklamy s cieľom prilákať zákazníkov, však?
Na druhej strane, reklamný smog môže mať negatívny vplyv na psychické zdravie. Neustále bombardovanie reklamami, zľavami, akciami môže vyvolávať stres, úzkosť a frustráciu. Veľa krát je náročné odolať tlaku „atraktívnej ponuky“ čo vedie k psychickej záťaži. Vravíte si, že však ja ako firma nenesiem zodpovednosť za rozhodnutie zákazníka. Vedzte však, že keď získate zákazníka manipulatívnym spôsobom, vašej firme to neprinesie spokojného zákazníka, ktorý sa k vám pravidelne bude vracať.
Čo môžem ako firma robiť, aby som nezväčšoval reklamný smog?
Existuje niekoľko krokov, ktoré môže firma podniknúť, aby sa snažila eliminovať reklamný smog a zlepšiť účinnosť svojho marketingu:
- Cielenie: Kľúčom úspešných reklamných kampaní je identifikovať a oslovovať svoju cieľovú skupinu. To znamená, že by mala byť zameraná na tých, ktorí sú skutočne zaujatí danými produktami alebo službami. Tým sa minimalizuje neúčelné reklamovanie a taktiež sa znižuje počet reklám, ktoré sú zbytočne zobrazované nezainteresovaným osobám.
- Personalizované reklamy: Firma by sa mala snažiť poskytovať personalizované reklamy, ktoré sú prispôsobené konkrétnym potrebám a preferenciám zákazníkov. Takéto reklamy sú účinnejšie, pretože spotrebiteľom poskytujú relevantné informácie a výhody, ktoré v tom čase potrebujú alebo očakávajú.
- Kreativita a autentickosť: Aktuálnym trendom je objavovať nové a kreatívne spôsoby a pritom ostať autentickým. Súčasťou marketingovej stratégie môžu byť aj rôzne formy partnerstiev – spájanie sa s firmami, ktoré majú rovnakú cieľovú skupinu a hodnoty, spolupráca s influencermi (ale aj tu treba odhadnúť vhodnosť influencera), práca s existujúcimi zákazníkmi, ale aj nové formy obsahu a vizuálne atraktívnej reklamy. A
- Sociálna zodpovednosť: Firma by mala byť sociálne zodpovedná a snažiť sa minimalizovať svoj vplyv na životné prostredie a kvalitu života v mestách. To môže zahŕňať minimalizovanie množstva reklám, ktoré sú zobrazované na verejných miestach, ako sú parky, ulice alebo námestia.
- Integrovaný marketing: Keď sa firma rozhodne robiť reklamu, maximálny vplyv zabezpečí integrovaný marketing, ktorý v jednom čase skombinuje viacero marketingových aktivít a kanálov. Cieľom integrovaného marketingu je konzistentné a jednotné vystupovanie značky, čo zlepšuje zážitok zákazníkov.
Celkovo, aby sa firma snažila eliminovať reklamný smog, musí byť kreatívna, inovatívna a zamerať sa v prvom rade na svojich zákazníkov. Ak ste v tom stratený, vie vám v tom pomôcť marketingový expert. On spolu s vami správne zadefinuje, kto sú naši zákazníci, na ktorých médiach sa nachádzajú a hlavne aké sú ich potreby. Výsledkom spolupráce by mala byť konzistentá, efektívna a cielená reklama, ktorá zaujme a motivuje využiť naše služby či kúpiť si náš produkt. Výsledkom je spokojný zákazník. A aj vy spokojná firma.
